Metoda INPP

Metoda INPP dedykowana jest dla osób, u których stwierdza się symptomy Niedojrzałości Neuromotorycznej , czyli nagromadzenia przetrwałych odruchów pierwotnych
powyżej 6-12 msc życia lub brak występowania niedojrzałych odruchów posturalnych powyżej 3,5 rż. Terapia INPP polega na realizowaniu indywidualnego programu
ćwiczeń dobranych przez terapeutę na podstawienie wcześniejszej diagnozy.

Metoda INPP

Symptomy

Symptomy związane z niedojrzałością neuromotoryczną:
• trudności z usiedzeniem w miejscu,
• nadruchliwość,
• słaba postawa siedząca, szczególnie przy stole podczas posiłku lub przy biurku podczas odrabiania lekcji,
• trudności w nauczeniu się samodzielnego ubierania – zapinania guzików, wiązania sznurowadeł, wkładania ubrania w odpowiedni sposób,
• trudności podczas używania noża i widelca,
• problemy z pisaniem,
• niedojrzały chwyt pisarski,
• problemy z czytaniem,
• błędy ortograficzne,
• trudność z łapaniem piłki,
• unikanie sportu lub bardzo dobra sprawność fizyczna, ale unikanie prac pisemnych,
• słaba kontrola impulsów,
• historia przyspieszonego (do 10 miesiąca życia) lub opóźnionego (po 18 miesiącu życia) chodzenia,
• historia opóźnionego rozwoju mowy.

Jeśli dostrzegasz u swojego dziecka potrzebę oceny dojrzałości neuromotorycznej lub terapii zapraszamy do kontaktu. Diagnoza oraz terapia skierowana jest dla dzieci powyżej 6-7 roku życia.

joanna-ciepala